Pagina's

dinsdag 24 juli 2012

gehaakt opbergmandje

Met de wol die binnengekomen is heb ik dit opbergmandje gemaakt in Casablanca katoen gehaakt met nr.4.
Het idee komt van het tijdschrift haken, eerst een vierkantje en daarna verder met halve stokjes gehaakt. Daarna nog een sierrandje met 5 stokjes gehaakt, halve vaste en dan weer 5 stokjes ...




Mijn moeder heb ik ondertussen ook al weer besmet met het haak- en breivirus, jaren geleden heeft ze ontelbare pull's en vesten gebreid voor een winkel dus van haar kan ik veel leren. Momenteel legt ze de laatste hand aan een gebreid kussen en haar volgende project is een lange vest in Colombia foto's en patroontjes volgen nog.

4 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi en handig....eenvoudig kan ooit ook zooo mooi zijn!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat een lief en schattig mandje ! Net wat ik zocht voor hier nog bij in de kast te zetten. Misschien iets groter nog...?
    Dat randje maakt het echt af !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, je kan het zo groot of zo klein maken als je wil, het is enkel vanonder een vierkant en daarna verder haken en inderdaad het randje is wel leuk.

      Verwijderen