Pagina's

zaterdag 18 augustus 2012

patroon gebreid kussen

Weer een creatie van mijn moeder, gebreid met 4 bollen Pacific van Lammy yarns. De vulling is een kussen gekocht bij Ikea met afmeting 60 cm x 30 cm.
patroon gebreid kussen
detail patroon gebreid kussen

Patroon
Afmeting 60 cm  x 30 cm
4 bollen Pacific lila
Breinaald nr. 4
52 steken opzetten
1ste naald: 8 steken averechts (AV), 1 recht (R), 1 AV, 4 R, 1 AV, 1 R, 6 AV, 1 R, 1 AV, 4 R, 1 AV,
1 R, 6 AV, 1 R, 1 AV, 4 R, 1 AV, 1 R, 8 AV
2de naald: de steken breien zoals ze zich voordoen
3de naald: zoals de 1ste naald
4de naald: zoals de 2de naald
5de naald: 8 AV, 1 R, 1 AV, (de 1 steek van de 4 steken vóór het werk plaatsen met een kabelnaald, dan de 4de steek, de 2de steek, de 3de steek breien en dan de steek van de kabelnaald breien) 1 AV, 1 R,
6 AV, nog 2 maal herhalen en eindigen met 8 AV
6de naald: herhalen vanaf de 2de naald tot het werk lang genoeg is 60 cm dan maak je dit 2 maal of 120 cm als je het in één geheel maakt. Je kan dan kiezen om alles aan elkaar te naaien of je kan een sluiting maken dat je het binnenkussen er weer kan uithalen om vb. te wassen.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk en anders laat je maar wat horen.
Veel plezier!




25 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjwel, ik vind het ook mooi geworden, past in elke kleur, kan in veel verschillende soorten garen.

      Verwijderen
  2. Wat knap gemaakt... tjonge.. een heel werk want het is best een fijne draad. Een werkstuk waar ze trots op kan wezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kabel :-)Als ik dit zie dan wilde ik dat ik de breipennen nog vast kon houden......
    wat betreft je vraag over m'n telefoonhoesje. Het sluit nu nog niet, maar er komt nog een stukje klitteband tussen. Drukknoopjes of kamsnaps zijn niet handig omdat je ze dan dichtdrukt op het beeldscherm.....
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel! Volgens mijn moeder is het allemaal makkelijk hoor ;)
    Ik had ook al eens drukknoopjes gebruikt maar dat gaat moeilijk vind ik, klittenband is een goed alternatief, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen