Pagina's

dinsdag 27 augustus 2013

Dekentjes voor Hooked To You

Via de facebookgroep Dutch Crochet zag ik een tijdje geleden een oproep om dekentjes te haken.
Deze tekst komt van de site van HOOKED TO YOU

Dekentjes, met liefde gemaakt!

Niet voor alle ouders eindigt een zwangerschap zoals gepland. Wanneer kindjes dood geboren worden, of sterven kort na de geboorte, heeft hun omgeving heel wat verdriet te verwerken.
En wij willen hen graag daarbij helpen.  Vaak wordt de ouders een dekentje aangeboden: dekentjes, met liefde gemaakt, … . Ouders moeten er niets voor betalen, er wordt niets van hen verwacht.
Wanneer hun kindje in het dekentje gewikkeld is, nemen ze afscheid. Later kiezen de ouders of ze het dekentje mee willen begraven/cremeren of of ze het bij zich willen houden.
Het is vaak één van de weinige dingen die hen verbindt met hun kindje. De dekentjes vormen voor vele mensen nog jarenlang een troost, een houvast, … .
Ik zou het geweldig vinden, wanneer jullie je haakpennen, breigerief en restjes garen uit de kast willen halen, om mee te werken aan dit project.
Spread the love!

Toen ik het er met mijn moeder over had zag ze dit wel zitten en ondertussen heeft ze 10 dekentjes gebreid, eindelijk heb ik er een foto van gemaakt en zijn ze klaar voor verzending. Gehaakte dekentjes zijn natuurlijk ook welkom. Misschien iets voor mij als ik terug wat meer tijd heb ;)

Wat kan jij doen?

De dekentjes mag je haken, breien, stikken, enz…
Denk vooral aan wat voor dekentje je zelf zou willen voor jouw kindje. Lekker zacht bijvoorbeeld…
Wat betreft het formaat worden volgende maten gehanteerd:
- 60 cm  x  60 cm voor kindjes die voldragen zijn
- 40 cm  x  40 cm voor prematuurtjes.
Het soort garen mogen jullie zelf kiezen.
(Tekst van Hooked to you)

 

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooi initiatief zeg...
    Mooie dekentjes hangen daar aan de lijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig initiatief! Geweldig wat sommige mensen voor anderen doen! Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn zus heeft dat ook meegemaakt, spijtig genoeg was er toen nog zo geen initiatief van dekentjes want dat zou haar zeker deugd gedaan hebben
    Amai en uw moeder, die handwerkt wel volle gaaaaaz !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een mooi initiatief. Ik krijg er de tranen van in mijn ogen. Je moeder heeft al flink haar best gedaan. Mooi hoor.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi project. Je moeder is al ijverig bezig geweest. Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi initiatief en wat een prachtige dekentjes hangen daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig initiatief, zal eens overwegen om ook een dekentje te maken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi project, prachtige dekentjes.

    BeantwoordenVerwijderen