Pagina's

donderdag 18 juli 2013

kort verslagje van de vakantie

Ik ben al wel even terug thuis maar het is hier al druk geweest en nog geen tijd gehad om te bloggen.

Veel valt er niet te vertellen over onze vakantie, het was een korte vakantie en ook een beetje een stressvakantie. Het is nog nooit eerder gebeurd maar dit was een vakantie zonder 1 foto, vandaar mijn blogje zo kan ik nog terug vinden waar we geweest zijn ;)

Zondag ochtend om 6u vertrokken, door gereden tot voorbij Lyon, een lange rit maar het ging goed.
1 nachtje op camping Le Daxia gestaan in St. Clair-du-Rhône, leuke doorgangscamping.
Maandag ochtend weer vertrokken richting eindbestemming.
Onderweg kreeg ik een bericht van mijn vriend dat de camping in Le Grau du Roi waar we naartoe zouden gaan volzet was, hij was al een dag vroeger vertrokken met zijn 2 dochters.
Ik ben dan tot daar gereden en daar hebben we dan een nieuwe camping gezocht en zijn dan uitgekomen in Marseillan Plage.
Terwijl ik aan onze laatste kilometers bezig was kreeg ik een foutmelding op mijn dashboard van de mobilhome "laat de motor controleren". Daar sta je dan in het verre zuiden, maar ik kon zonder probleem verder rijden tot aan camping Les Méditerranées Charlemagne. Mooie camping, heel goed gelegen, vlakbij de zee en de vele winkeltjes.
Ik dacht en hoopte dat die foutmelding vanzelf zou verdwijnen en dat alles opgelost zou zijn, niet dus.
Woensdag gebeld met de dealer in België en die zei me om toch maar een garage op te zoeken.

Ik had een noodnummer in de mobilhome hangen om bij eventuele problemen te bellen, Fiat Camper Assistance of Europe Assistance.  Ik heb dan gedurende 2 dagen in de mobilhome gezeten met de telefoon in mijn hand, allez bij wijze van spreken maar het scheelde toch niet veel.
Om een lang verhaal kort te maken, depanneur geweest, naar 2 verschillende garages geweest waar ze ons dan toch niet konden helpen. Ondertussen op die camping een caravan gehuurd want waar moest ik slapen als die mobilhome in de garage stond. Alles uit de mobilhome, alles in de caravan om dan diezelfde dag weer alles uit de caravan en weer in de mobilhome te laden want de garage kon toch niks doen. Gelukkig waren we met 6 om dit alles te doen ;) De dag erna weer heel de dag gebeld en dan kwam het voorstel om ons te repatriëren, dit zag ik echt niet zitten en heb dan maar het risico genomen om terug te rijden naar huis met de mobilhome in de hoop dat ik het zou halen.

Zaterdag ochtend dan in 3 etappes weer naar huis gereden, eerste stop na Lyon, camping Les Portes du Beaujolais waar we heel lekker hebben gegeten.
Zondag verder gereden tot camping du Lac in Rioz daar hadden we dan het geluk dat het juist "dag van de sport" was en konden de kinderen gratis gaan kano varen.
En maandag was het dan zover, onze laatste rit naar huis, alles vlug wassen want de oudste dochter vertrok voor 11 dagen naar Roemenië met de scouts.
Dit zijn echt lange 11 dagen, de eerste keer zover en nog maar 1 keer nieuws gehad.

"Bericht van de givers
Liefste dagboek, vandaag zijn we goed aangekomen in Carasova, Roemenië. Na enkele kleine problemen, met de verboden middelen van Spreeuw (flesje water) waren we goed aangekomen in Hongarije. Daar wachtten onze chauffeurs ons op en brachten ons naar de campingplaats vele kilometers en uren verder. Zo meteen gaan we eten en de tent opzetten. Groetjes, de givers en giverleiding".

Rarara wie is Spreeuw ;) Nog effe aftellen, zondagavond mag ik haar gaan halen op Zaventem.

Ondertussen heb ik wel gehaakt en ook mijn moeder maar ik moet alleen nog foto's nemen maar dat komt nog wel.
De mobilhome is ook nagekeken en de sensor van de roetfilter was kapot gegaan, vandaar de foutmelding, oef dat is ook weer opgelost.

1. Pffff dat is dus ook altijd mijne schrik,als ik met autooke of fiets onderweg ben....wat te doen bij panne?!?
    Wij hebben in Granada op ne zondag zo met een hurwagen pech gehad, op jet heetste van den dag en niemand klapte engels....
    Ons lisse vertrekt maandag naar kroatie met de chiro
    Heb toch lieer de ardennen precies.....

1. Ik denk daar normaal gezien allemaal nie zo over na maar als ge daar staat, inderdaad pfff, allez al bij al viel het wel mee en was er niks ergs en heb ik mijn gevoel gevolgd en zo naar huis gereden.
      Amai Kroatië dat is ook al zo'n land, inderdaad veeeel liever de ardennen zenne ...

Verwijderen
  2. Wat vervelend als je zo moet beginnen aan je vakantie. Zit je toch niet rustig. Gelukkig ben je heelhuids weer thuis aangekomen.
    Ja kleine kinderen worden groot. Los laten blijft moeilijk.

3. amai een heel verhaal. Dat hebt ge liever ni voor natuurlijk. Maar al bij al is het nog mee gevallen. Ja kleine meisjes worden groot hé. Maar als alles daar goed is verlopen, ben je toch weeral fier op die grote meid!!!
    Grtjs
    Daniëlle

4. Pff, daar had je weinig ontspanning aan te beleven. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd en het probleem inmiddels opgelost.
    11 dagen.... ja, die kunnen dan erg lang duren, sterkte!

5. Ik kijk nu al uit naar men volgende vakantie, alleen duurt dat nog heeeeel lang vrees ik ;)

6. Jee, wat een gedoe. Zonde zo kan je toch niet echt ontspannen op vakantie he. Wel knap dat je met die foutmelding nog naar huis durfde te rijden. Ik zou me echt niet op mijn gemak voelen.
    Nou ja, eind goed al goed.

Groetjes, Monique

7. Wat een verhaal zeg, ik geloof best dat je geen foto's genomen hebt! Pure stressvakantie ipv ontspannen ja! Gelukkig heb je het kunnen relativeren en heb je de herinneringen nog :)
    Je dochter zal het vast wel overleven ginder, loslaten is toch moeilijk hé voor ons mama's :)
    Grtjes, rita.

8. Dat is niet fijn zo'n foutmelding, gelukkig is het nog goed afgelopen ....