Pagina's

vrijdag 7 december 2012

Kerstkrans

Op de blog van blij dat ik brei vond ik inspiratie om een kerstkrans te maken en op Pinterest was ik er ook al wel een paar tegen gekomen. Gisteren dan maar begonnen, gestart met een styroporring, een bol dikke katoen Ibiza, een bolletje dun katoen Rio en om af te werken een bolletje zilver
Ik haakte eerst allemaal vaste rond de ring, het haakt wat onhandig maar het gaat wel. Daarna in dunnere katoen, 1 rij stokjes in elke vaste, daarna een rij 2 vaste in elk stokje van de vorige toer, daarna nog eens 2 vaste in elke vast van de vorige toeren en als afwerking een zilver randje 1 vaste in elke vaste van de vorige toer. Het kerstboompje heb ik gevonden bij The Royal Sisters



8 opmerkingen:

  1. Dat is nog en hel werk om die ring heen denk ik. Ziet er wel hel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Het is wat zoeken om een gemakkelijke manier te vinden om er rond te haken maar het gaat wel hoor en redelijk snel. De toeren erna die duren veel langer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie krans geworden Kristel, zou ook graag nog zoiets in die aard maken :) Proficiat, goed gedaan!
    Groetjes, rita.
    Jij bent alvast klaar voor kerstmis.

    BeantwoordenVerwijderen